de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken
Omschrijving
Een toegankelijk boek voor iedereen die streeft naar gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag van zichzelf, en anderen. Het laat zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Er wordt van alles ingzet om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst?
Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast. Dit boek is daardoor geschikt voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag. 'Een bruikbaar boek met treffende voorbeelden.' – NBD Biblion
NBD Biblion
Ik heb een vraag over het boek: ‘Draaiboek gedragsverandering - Hermsen, Sander, Renes, Reint Jan’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.