75 niet te missen gedragsregels voor succesvol beeldbellen
Omschrijving
Hoe maak jij het videobellen voor jezelf en voor anderen nog leuker en professioneler? De 75 niet te missen gedragsregels uit dit boek zorgen voor succesvolle onlinemeetings. Videobellen Etiquette, 75 niet te missen gedragsregels voor succesvol beeldbellen.
Hoe maak jij het videobellen voor jezelf en voor anderen nog leuker en professioneler?
De 75 niet te missen gedragsregels uit dit boek zorgen voor succesvolle onlinemeetings.
Videobellen is, zeker door de coronacrisis van 2020, niet meer weg te denken
uit ons dagelijks leven.
✔ “Hallo? Kunnen jullie me horen?”
✔ “Ik zie je wel, maar ik hoor je niet.”
✔ “Ik kan je niet horen. Klik even op de unmute.”
✔ “IK-ik HOOR-hoor EEN-een ECHO-echo”
✔ “Is dat een vaatwasmachine of koffiezetapparaat?”
✔ “Zijn we Miriam kwijt? Miriam? Ben je daar nog?”
Of het nu formeel vergaderen of gewoon lekker kleppen met je vrienden of familie is, Videobellen etiquette helpt je het gesprek te laten slagen en eruit te halen wat erin zit.
Marlous de Haan is expert op het gebied van videobellen. Zij begeleidt onlinemeetings en geeft trainingen in hoe je succesvol kunt beeldbellen. Als fysiotherapiewetenschapper verdiept zij zich in de fysieke, mentale en sociale problemen die veroorzaakt worden door het gebruik van mobiele apparaten. Daarnaast is zij gespecialiseerd in nomofobie, de oorzaak van de verslaving aan de smartphone. Eerder schreef ze het boek Smartphone etiquette. Ze publiceert boeken en artikelen en geeft interviews en lezingen over nomofobie, smartphone-etiquette, videobellen-etiquette en digitale detox. VIDEOBELLEN ETIQUETTE
75 niet te missen gedragsregels
Vind jij videobellen ook zo heerlijk? Lekker thuis in je onderbroek achter de laptop naar de vergadering, je eigen koffie erbij en de kat op schoot? Of erger je je juist aan slecht geluid, halve hoofden in beeld en een stapel wasgoed op de achtergrond?
Videobellen is, zeker door de coronacrisis, niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch gaat het nog regelmatig mis.
"Hallo, kunnen jullie me horen?"
"Ik zie je wel maar ik hoor je niet."
"Zijn we Miriam kwijt? Miriam ben je daar nog?"
Of het nu formeel vergaderen of lekker kleppen met je vrienden of familie is, Videobellen etiquette helpt je het gesprek te laten slagen en eruit te halen wat erin zit. Voorwoord
Introductie
Voorafgaand aan een meeting
1. Donald Ducken en kleding
2. Presentatie
3. Omgeving
4. Camerapositie
5. En er was licht!
6. Headset
7. Zet alles klaar
8. Huisdieren
9. Omgeving
10. De rest van je pc
11. Oefen van tevoren
12. Kom op tijd!
13. Internet en wifi
14. No-no’s
15. Go-go’s
Tijdens een meeting
16. Achtergrond
17. Hou je omgeving rustig
18. Camera
19. ‘Niet storen’
20. Zichtbaarheid
21. Mute en unmute
22. Jouw beurt!
23. Ethiek
24. Multitasken
25. Beurt afronden
26. De grote verdwijntruc
Na afloop van de meeting
27. Stoppen
28. De laatste
29. Leren van jezelf
Informeel videobellen
30. Lossere regels
31. Kinderen en school
32. Intiem videobellen
Formeel videobellen
33. Deelnemers
34. Agenda
35. Let op!
De organisator
36. Inlogtijd
37. Voorbereiding
38. Aantal deelnemers
39. Achtergrond en geluiden
40. Opnemen
41. Voorstellen
42. Verstaanbaar zijn
43. Houding
44. Sharen
45. Afsluiten
Grote groepen
46. Afspraken
47. Voorzitter-gespreksleider
48. Meeting of webinar
49. Newbees
50. Inloggen en voorstellen
51. Jij bent aan de beurt
52. Onaangekondigd delen
Privacy en veiligheid
53. Privacy
54. Veiligheid
55. Beveiliging
56. Veilig voelen
Achtergronden
57. Rust en reinheid
58. Minimale beweging
59. Foto of logo
60. Geluiden
Videobeeld
61. Het hele plaatje
62. Afstand
63. Indringers
Reageren
64. Stem
65. Chat
66. Gebarentaal
67. Body language
68. Verkeerde reacties
Eten tijdens een meeting
69. Wel eten
70. Nooit eten
71. Let op
Bloopers
72. Ongepaste beelden
73. Onverwacht bezoek
74. Bijzondere poses
75. Herkenbare reacties
Over de auteur
Met dank aan
Disclaimer
Ik heb een vraag over het boek: ‘Videobellen etiquette - Haan, Marlous de’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.