De patiënt terug van weggeweest

werken aan menslievende zorg in het ziekenhuis

Omschrijving

'Gewoon lief zijn', schreef een lid van de Raad van Bestuur bovenop een stapel beleidsstukken. Alle verbetertrajecten ten spijt voelden patiënten zich onvoldoende gezien. Het ziekenhuis besloot zich te gaan profileren als 'lief ziekenhuis', een provocerend profiel met grote gevolgen. Uitgangspunt was de overtuiging dat goede zorg niet kan worden bedacht en vervolgens geïmplementeerd. Ze kan tevoorschijn komen uit de praktijk zelf, als de deelnemers in processen van reflectie en beraadslaging anders leren kijken, denken en doen. Onderzoekers vanuit de zorgethiek en presentie kregen de unieke kans om 'dicht op de bloedbaan' van de zorgpraktijken te komen en vaak letterlijk over de schouders van de betrokkenen mee te kijken. Zo leverden zij een geheel eigen input aan het programma 'lief ziekenhuis'. Dit boek brengt kritisch verslag uit van een zorgethisch gemunt veranderingsproces dat gevolgen heeft voor de praktijken van de zorgverlening, het leidinggeven en het zorgbeleid. Het wil een inspirerende leidraad zijn voor ziekenhuisbesturen, managers in de zorg, medici, veranderkundigen en organisatieadviseurs. Maar ook voor ethici en filosofen die de zorg vanuit de zorg verder willen helpen.
€ 41,00
Paperback
 
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Baart, Andries, Vosman, Frans
Titel
De patiënt terug van weggeweest
Uitgever
SWP, Uitgeverij B.V.
Jaar
2014
Taal
Nederlands
Pagina's
Gewicht
566 gr
EAN
9789088505430
Afmetingen
238 x 169 x 20 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra