Begeleiden van leerlingen met problemen

op weg naar contextueel onderwijs

Omschrijving

In dit boek wordt de samenhang tussen de psychosociale ontwikkeling van een leerling en diens educatieve ontwikkeling beschreven. Stagnatie in de psychosociale ontwikkeling leidt bijna altijd tot problemen bij de educatieve ontwikkeling en omgekeerd. De auteurs stellen dan ook dat de school zich (mede) verantwoordelijk dient te gedragen voor de psychosociale ontwikkeling van zijn leerlingen. In de eerste hoofdstukken van dit boek worden deze theoretische uitgangspunten uitvoerig beschreven.In het vervolg van het boek worden de verschillende aspecten van effectieve communicatie behandeld. De auteurs gaan ook uitvoerig in op drie belangrijke houdingsaspecten van de begeleider: afstandelijke betrokkenheid, belangeloze belangstelling en dienstbare deskundigheid. De voorbeelden in het boek dienen om de koppeling van theorie naar praktijk te vergemakkelijken en de vaardigheden te vergroten.Het boek is geschreven voor leraren/docenten, mentoren en leerlingbegeleiders: zij die vanuit hun beroep of opleiding te maken hebben met de psychosociale begeleiding van leerlingen. Managers in het onderwijs krijgen praktische adviezen voor de inrichting van de zorg in hun organisatie. Ook voor studenten aan een opleiding tot leraar kan het boek een verrijkende aanvulling zijn.
€ 33,95
Paperback
 
In de winkelwagen Bestel vandaag,
ontvang het binnen 5 tot 8 werkdagen.
Wenslijst Stel een vraag
In de winkelwagen Vandaag voor 20:00 besteld,
vandaag verzonden.
Wenslijst Stel een vraag
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Kummeling, J., Grimberg, H., Hendriksen, T.
Titel
Begeleiden van leerlingen met problemen
Uitgever
Uitgeverij Boom/Nelissen
Jaar
2004
Taal
Nederlands
Pagina's
160
Gewicht
220 gr
EAN
9789024416714
Afmetingen
210 x 135 x 15 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra