Goed nieuws in kwade tijden

crisiscommunicatie in de praktijk

Omschrijving

Bedrijven kennen niet alleen goede, maar ook kwade tijden. De besmettingszaakvan Coca-Cola, de moordbandencrisis van Ford en Firestone, de kinderarbeidkwestie van IKEA en de geflopte beursgang van World Online: ondernemingen komen negatief in het nieuws, al dan niet terecht. Crises zijn aan de orde van de dag.In dit boek betoogt Paul Stamsnijder dat een nieuwe periode is aangebroken:het transparantietijdperk. Wat zich binnen bedrijven afspeelt, wordt steedszichtbaarder voor het grote publiek. Door internet is de grens tussen in- enexterne communicatie vervaagd, waardoor een incident sneller dan ooit toteen crisis escaleert. Niet het beeld dat wordt voorgespiegeld in campagnesmaakt de reputatie van de onderneming, maar wie zij is en wat zij doet.Paul Stamsnijder adviseert hoe bedrijven moeten omgaan met hun communicatiein deze transparantie.Goed nieuws in kwade tijden is het ideale praktijkboek voor de manager dieliever niet door schade en schande wijs wil worden. Het boek biedt niet alleeninzicht in het fenomeen crisis, maar levert ook de praktische aanpak om zelfescalatie te voorkomen of te beperken. Aan de hand van vele actuele voorbeeldenwordt aangetoond dat bedrijven zich alleen maar kunnen wapenen tegen de toegenomen transparantie door zelf transparant te zijn. Bedrijven kunnen geen geheimen meer bewaren of zaken anders voorstellen dan ze zijn.
€ 55,25
Hardback
 
In de winkelwagen Bestel vandaag,
ontvang het binnen 5 tot 8 werkdagen.
Wenslijst Stel een vraag
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Stamsnijder, P.
Titel
Goed nieuws in kwade tijden
Uitgever
Academic service
Jaar
2002
Taal
Nederlands
Pagina's
184
Gewicht
327 gr
EAN
9789052614069
Afmetingen
230 x 150 x 18 mm
Bindwijze
Hardback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra