Het nieuwe onderzoekskader van de inspectie is glashelder: leraren moeten differentiëren om tegemoet te komen aan de verschillen tussen leerlingen. Deze herziene uitgave leert u stap voor stap hoe. De noodzaak om te differentiëren is groter dan ooit. Het nieuwe onderzoekskader van de inspectie,
de Wet op de beroepen in het onderwijs en de Wet passend onderwijs zijn wat dat betreft glashelder:
leerkrachten moeten differentiëren om goed tegemoet te komen aan de verschillen tussen leerlingen.
Sinds in 2013 de eerste versie van dit boek verscheen, is er veel gebeurd. Niet alleen op het gebied van
wet- en regelgeving, maar bijvoorbeeld qua digitale hulpmiddelen die beschikbaar zijn. Alle reden om
een nieuwe, geheel herziene editie te maken waarin nieuwe inzichten en ontwikkelingen zijn verwerkt!
Deze herziene editie is wederom een praktisch basisboek, waarmee leerkrachten stap voor stap leren hoe
zij kunnen differentiëren voor de slimme leerling en voor de leerling die extra uitleg, oefenstof en feedback
nodig heeft. Vertrekpunt is de basisles, die uiteraard op orde moet zijn. De noodzaak om te differentiëren is groter dan ooit. Één van de meest prangende vragen van veel leerkrachten is: hoe kom ik tegemoet aan de verschillen tussen leerlingen zodat zij allemaal optimale prestaties behalen? Het antwoord vindt u in deze compleet herziene, praktische handboek waarin nieuwe inzichten en ontwikkelingen zijn verwerkt.
Ik heb een vraag over het boek: ‘Differentiëren is te leren! - Bouwman, Aafke, Hogeboom, Boudewijn, Loman, Els’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.