Kinderen en jongeren met een leerstoornis hebben vaak te kampen met psychosociale problemen zoals faalangst, somberheid en een laag zelfbeeld. Met het behandelprotocol Wegwijs in dyslexie en dyscalculie leren deze jeugdigen omgaan met hun leerstoornis. De training bestaat uit drie elementen: psycho-educatie over de leerstoornis en bijkomende psychosociale problemen, omgaan met negatieve gedachten en angst, en copingvaardigheden om uitdagende situaties het hoofd te bieden. Deze wetenschappelijk onderbouwde handleiding voor gedragsdeskundigen hoort bij Werkboek Wegwijs in dyslexie en Werkboek Wegwijs in dyscalculie. Leer kinderen om te gaan met de psychosociale problemen bij hun leerstoornis
Ik heb een vraag over het boek: ‘Wegwijs in dyslexie en dyscalculie : handleiding - Beek, Jojanneke van der, Mönch, Martine, Toll, Sylke, van Luit, Hans’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.