Onderzoekstypen in de communicatiewetenschap

Omschrijving

De moderne westerse 'informatiemaatschappij' kan nietzonder massamedia. De technische, economische enpolitieke veranderingen van de laatste decennia hebbengeleid tot ingrijpende wijzigingen in de communicatieinfrastructuur,waarvan de opkomst van het internet demeest opvallende is. Daardoor is de positie van media alsbijvoorbeeld dagbladen en tijdschriften sterk veranderd.Ook de rol van televisie is aan veranderingen onderhevig.In de communicatiewetenschap bestudeert men de plaats,rol en functie van de massamedia in de samenleving. Menkan hierbij denken aan de productie, de verspreiding en deeffecten en gevolgen van mediaboodschappen als nieuws,reclame, videoclips en films.Dit boek Onderzoekstypen in de communicatiewetenschappresenteert de gangbare onderzoeksmethoden op dit terrein.Het boek geeft antwoord op belangrijke vragen die deonderzoeker zich steeds moet stellen, als: welke methodenzijn er, voor welk onderzoeksonderwerp zijn zij geëigend enhoe kunnen zij op elkaar worden afgestemd?In Onderzoekstypen in de communicatiewetenschap wordt vanelke methode een praktijkgeval beschreven en vervolgensvoorzien van commentaar.De auteurs behoren tot de secties Communicatieweten schapen Methoden van de Radboud Universiteit Nijmegen; zijwerken samen in het onderzoeksprogramma NISCO.
€ 93,25
Paperback
 
In de winkelwagen Bestel vandaag,
ontvang het binnen 5 tot 8 werkdagen.
Wenslijst Stel een vraag
In de winkelwagen Vandaag voor 20:00 besteld,
vandaag verzonden.
Wenslijst Stel een vraag
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Titel
Onderzoekstypen in de communicatiewetenschap
Uitgever
Adformatie Groep
Jaar
2012
Taal
Nederlands
Pagina's
Gewicht
1087 gr
EAN
9789491560231
Afmetingen
242 x 158 x 38 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra